نرم افزار جامع موسسات خیریه یسرا

نرم افزار جامع و یکپارچه مددکاری و مؤسسات خیریه

شبکه اجتماعی یُسرا در راستای رسالت خود علاوه بر فراهم سازی بستر شبکه اجتماعی یُسرا ، نرم افزار جامع و یکپارچه مددکاری و مؤسسات خیریه یُسرا را برای مؤسسات متاقضی فراهم آورده است. این سیستم دارای تایید بهزیستی می باشد و به صورت کلی تمامی فعالیت های موجود در مؤسسات خیریه را به صورت اتوماسیون مددکاری ، اداری و مالی مکانیزه کرده است. در زیر شرح کلی هر واحد را مشاهده می فرمایید.

نرم افزار جامع موسسات خیریه یسرا یک سیستم اتوماسیون اداری و مالی مخصوص موسسات خیریه و سمن هاست که هدف آن پوشش کامل فعالیت های موسسات خیریه و مدیریت کلیه فرآیندهایی است که در آن انجام می گیرد و علاوه بر این رصد کلیه عملیاتی است که توسط کاربران در این اتوماسیون برای رسیدگی به درخواست های مددجویان انجام می گیرد.

نرم افزار خیریه یسرا یک سیستم جامع و یکپارچه برای مدیریت کمک های مردمی و مشارکتی آنها جهت تحویل به موقع و سازماندهی شده به دست مددجویان و همچنین برای توزیع عادلانه و منطقی منابع موسسات خیریه است.

این نرم افزار به کمک تحلیل گرانی طراحی شده است که سالها تجربه کار و فعالیت در موسسات خیریه را داشته اند و تاکنون بیش از ده سال از حضور یسرا در موسسات خیریه سراسر کشور می گذرد.
امکان دانلود رایگان نرم افزار موسسات خیریه یسرا برای استفاده آزمایشی آن برای مدت محدود مهیا است و می توانید با تماس با همکاران ما یک نسخه از آن دریافت کنید.

علاوه براین نرم افزار مدیریت موسسات خیریه یُسرا با طراحی کاملا یکپارچه و به صورت ماژولار سعی در حذف فعالیت های اضافی و حذف کاغذ از فرآیندهای اداری، مالی، مشارکتی و مدیریتی را دارد. نرم افزار مدیریت خیریه یسرا دارای سه بخش اصلی است :

مدیریت امور حمایتی و نیکوکاری, مدیریت امور مالی ، مدیریت امور اداری

اکثر نرم افزار خیریه ها باید دارای قسمتی حمایتی و نیکوکاری باشند و این قسمت اصلی یک نرم افزار خیریه است. این قسمت دارای چند واحد مختلف می باشد که در ادامه وظیفه هر واحد شرح داده شده است.

واحد مشارکت های مردمی و خیرین

این واحد مسئولیت مدیریت خیرین و سازماندهی کمک های اهدایی نقدی و غیر نقدی را دارد. به کمک این واحد شما بانک جامعی از نیکوکاران را دارید که باعث ایجاد ارتباطی دو طرفه میان خیرین و موسسه خیریه می شود و این خود می تواند باعث افزایش توان موسسات خیریه در خدمت رسانی به مددجویان شود.

واحد حمایتی و مددکاری

هر نرم افزار مدیریت مددجویان باید شامل واحد حمایتی و مددکاری باشد. این واحد، مدیریت و سازماندهی کلیه خدمات ارائه شده به مددجویان و ارائه پرونده دیجیتالی آنها از وظایف این واحد است. روند ثبت نام مددجو و تشکیل پرونده آنها تا تایید احراز هویت و نیازسنجی مددجویان در این واحد سازماندهی می شود. این واحد به بهبود عملکرد فرآیندهای داخلی یک موسسه خیریه برای افزایش رضایتمندی مددجویان و بهبود عملکرد موسسه کمک می کند.
صندوق صدقات
مدیریت و کنترل توزیع و تخلیه انواع صندوق صدقات در سطح شهر از جمله کارهایی است که در این واحد انجام میگیرد. با نگهداری سوابق مربوط به یک قلک می توانیم از میزان دقیق کمک های یک نیکوکار مطلع شویم. مشاهده کلیه عملیات مربوط به قلک از جمله تخلیه و ارائه قبوض به نیکوکاران در این واحد میسر می شود. ارائه گزارشات کامل از قلک ها و تحویل گیرندگان و قبوض تخلیه و انواع قلک در این واحد قابل مشاهده است.

خدمات پزشکی و درمانی

امکان دارد که یک موسسه به مددجویان خود کمک های پزشکی و درمانی ارائه دهد این واحد وظیفه مدیریت خدمات پزشکی و درمانی و کنترل پرونده پزشکی مددجو را برعهده دارد.

اسکان موقت

این واحد برای موسساتی بکار می رود که برای مددجویان خدمات اسکان ارائه می دهند از جمله درمانگاهها و بیمارستان های خیریه ای که برای بیماران خود محل سکونت موقت ارائه می دهند. گزارشات کامل از نحوه سکونت و همچنین مدت زمان سکونت مددجویان در این واحد قابل ارائه می باشد.

مراکز نگهداری و شبانه روزی

در بین واحد هر کدام از کاربران این مراکز از جمله مدیریت ، پرستار و سایر پرسنلی که مشغول ارائه خدمت هستند می توانند خدماتی را که به مددجویان ارائه می دهند ثبت کنند. این واحد مخصوص موسساتی است که دارای مراکزی مخصوص برای نگهداری کودکان معلولین و سالمندان هستند.

تاج گل، استند، بنر

یکی از روش هایی که می تواند درآمدزایی برای موسسات خیریه به همراه بیاورد ارائه خدماتی نظیر تاج گل و استند و بنر به صاحبان مجالس مرتبط می باشد. دریافت سفارش به روش های حضوری و تلفنی و اینترنتی و ارائه گزارش از سفارشات و پرداختی کاربران از جمله کارهایی است که در این واحد انجام میگیرد.

مستندات پرونده

لیه پرونده های موجود در یک موسسه خیریه می تواند ضمایمی را به همراه داشته باشد که قابل استناد باشد به کمک این واحد شما می توانید کلیه ضمایم یک پرونده فیزیکی را اسکن کنید یا حتی با گوشی تصویر بگیرید و در نرم افزار یسرا ذخیره کنید.

گزارش کار

هر موسسه ای برای پیشبرد اهداف خود و بهبود عملکردش نیاز به مدیریت کارهای معوقه به پرسنل دارد و نیاز به گزارشاتی دارد که بر طبق استانداردهای بهبود کیفیت ارائه شوند این واحد وظیفه این امر را برعهده دارد.

استعلام مددجویان

سامانه استعلام مددجویان ، سامانه ای مختص به نرم افزار یسرا می باشد که به کمک آن موسسات خیریه می توانند عضویت مددجو را در سایر موسسات خیریه بررسی کنند. برای بسیاری از موسسات پیش آمده است که افراد متقاضی تشکیل پرونده، در سایر موسسات همزمان عضو بوده اند این امر مانع تقسیم عادلانه منابع خیریه در میان مددجویان می شود. خوشبختانه ما این مشکل را به کمک سامانه استعلام مددجویان رفع کرده ایم.

مدیریت امور مالی و حسابداری :
یسرا در واقع یک نرم افزار حسابداری خیریه جامع است و در صورت تمایل به استفاده از نسخه آزمایشی و دانلود رایگان نرم افزار موسسات خیریه یسرا درخواست خود را با دانلود نرم افزار حسابداری موسسات خیریه به همکاران ما در قسمت تماس با ما ارسال نمایید. نرم افزار حسابداری موسسات خیریه یسرا دارای واحدهای امور مالی و حسابداری است که شامل
حسابداری مالی ، خزانه داری و چک ، حقوق و دستمزد ، وام قرض الحسنه و بخش فروشگاه می باشد.

حسابداری مالی

این واحد مخصوص کنترل امور مالی در موسسات خیریه و سمن ها می باشد. موسسات خیریه منابع مالی خود را از طریق سازمان‌های دولتی و خصوصی و کمک‌های مردمی تأمین می‌کنند. با توجه به اینکه مدیریت امور مالی و شناسایی جریان نقدینگی در این نهادها اهمیت زیادی دارد نقش حسابداری نیز در این نهادها بسیار پررنگ‌تر است.

خزانه داری و چک :
این واحد مدیریت امورات خزانه‌داری دریافت ها و پرداخت‌ها را برعهده دارد. برای کنترل دسته چک‌های موسسات خیریه به کار می‌رود کنترل دسته چک‌های بانکی چک‌های پرداختی و دریافتی از جمله اموری است که در این واحد انجام می‌گیرد.
حقوق و دستمزد:
بسیاری از موسسات خیریه کارمندانی دارند که امورات موسسات خیریه را انجام می‌دهند در این راستا مدیریت حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس فرمول‌های محاسباتی حقوق و دستمزد یکی از نیازهای موسسات خیریه می‌باشد. محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان و کنترل تردد آنها در موسسات خیریه یکی از امکانات این واحد می‌باشد. از امکانات قابل توجه این واحد امکان تعریف انواع فرمول‌های محاسباتی بر اساس نیاز موسسه خیریه جهت محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل است.

وام قرض الحسنه

بسیاری از موسسات خیریه توانایی اهدای وام به مددجویان را دارند در این واحد امکان ثبت انواع وام قرض الحسنه و مدیریت آن و همچنین صدور دفترچه اقساط برای متقاضیان فراهم می‌باشد امکان ارتباط از طریق پیامک جهت سررسید اقساط و ارسال آن به گیرندگان وام ممکن است.

واحد فروشگاه

برخی از موسسات خیریه دارای فروشگاه‌هایی هستند که اجناسی را به صورت اهدایی به مددجویان ارائه می‌دهند و یا اجناسی را که خیرین به موسسات خیریه اهدا می‌کنند برای فروش به سایرین ارائه می‌کنند این واحد مدیریت فروش در موسسات را بر عهده دارند .

مدیریت امور اداری

یسرا نرم افزار مدیریت موسسات خیریه می باشد که به استفاده از آن موسسات می توانند امور اداری مانند دبیرخانه ، امور پرسنلی و سایر بخش های اداری خود را به صورت کاملا نرم افزاری مدیریت کنند. قسمت مدیریت امور اداری شامل بخش‌های انبار و کنترل موجودی‌ها ، اموال و دارایی‌ها، دبیرخانه و اتوماسیون، مدیریت صورتجلسات، پرسنل و کارگزینی، سامانه پیام کوتاه تماس‌های تلفنی است. در هر موسسه خیریه امورات اداری و نیاز به کنترل آن همواره محسوس می‌باشد همواره یکی از نیازهای آنها به شمار می‌آید در ادامه به بررسی هر واحد می‌پردازیم

انبار و کنترل موجودی‌ها :
در برخی از موسسات خیریه که کالاهای غیر نقدی اهدایی از طرف خیرین به موسسه موجود است این واحد وظیفه کنترل ورود و خروج کالا از انبار را بر عهده دارد کالاها می‌توانند اهدایی و یا خریداری شده توسط مسئول خرید باشند. این واحد در ارتباط مستقیم با واحد فروشگاه می‌باشد گزارشات موجودی به صورت مقداری و ریالی در این واحد قابل مشاهده است.

اموال و دارایی‌ها

کنترل و مدیریت اموال و دارایی ها و همچنین وضعیت تحویلی آنها به پرسنل یا سایر افراد در این واحد انجام می‌گیرد ثبت شماره اموال و میزان استهلاک هر کدام در این واحد قابل مشاهده و محاسبه است پیگیری وضعیت یک مورد از اموال در طول سالیان کاری در این واحد قابل ردیابی می‌باشد.

دبیرخانه و اتوماسیون

همواره مکاتبات داخلی نامه‌های اداری یکی از نیازهای اولیه یک موسسه خیریه برای ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای خارجی و همچنین ارتباط با واحدهای داخلی خود می‌باشد واحد دبیرخانه مدیریت کلیه مکاتبات داخلی و خارجی را بر عهده دارد و روند گردش یک نامه دریافتی و ارسالی را در داخل یا خارج موسسه را برعهده دارد.

مدیریت صورت جلسات

هر موسسه خیریه جهت پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود نیاز به ترتیب جلسات داخلی و پیگیری نتایج از پرسنل را دارد دارد این واحد ثبت و مدیریت صورتجلسات موسسه و کنترل فعالیت‌های ثبت شده و روند اجرای آنها را بر عهده دارد گزارشات پیگیری و نتایج هر مصوبه در این واحد قابل مشاهده و پیگیری است.

پرسنل و کارگزینی: این واحد در ارتباط مستقیم با واحد حقوق و دستمزد می‌باشد ثبت کامل مشخصات هیئت امنا هیئت مدیره قراردادهای پرسنلی و همکاران افتخاری و داوطلبان خیریه در این واحد انجام می‌گیرد. همچنین می‌توان برای هر کدام از این مشخصات یک پرونده یک پرونده دیجیتالی برای ثبت مستندات در نظر گرفت که با واحد مستندات در ارتباط باشد در این صورت می‌توان تمامی اطلاعات جانبی هر شخص را در واحد مستندات ذخیره کرد.

سامانه پیام کوتاه

این واحد وظیفه ارسال پیامک به خیرین و مددجویان را بر عهده دارد. اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط میان خیرین و موسسات خیریه جهت پیشبرد اهداف موسسه خیریه از جمله وظایف این واحد می‌باشد ارسال پیامک‌های انبوه و هدفدار از اقداماتی است که در این واحد انجام می‌گیرد و باعث سهولت در اطلاع رسانی می‌گردد.

تماس‌های تلفنی

برای بسیاری از موسسات خیریه ثبت تماس‌های تلفنی در پرونده مددجویان و سایر پرونده‌های موجود در بخش‌های مختلف موسسه خیریه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این واحد موسسات خیریه می‌توانند کلیه تماس‌های مختلف را برای پرونده‌های مختلف ثبت کنند و توسط گزارشات قابل مدیریت و پیگیری می‌باشد.