موسسه خیریه پیام امید

حمایت از زنان سرپرست خانوار

payam

موسسه پیام امید تشکلی است غیر دولتی که فعالیت غیر رسمی خود را از سال 76 (24 سال ) و فعالیت رسمی خود را از سال 82(18 سال) شروع کرده است. در تاریخ 82/01/05 طی شماره ثبت 746/6789/م در سازمان جوانان و در سال 1385 به شماره ثبت 143263/8 در وزارت کشور ثبت گردیده است. کارنامه موسسه پیام امید در این سالها مملو از کمک به همنوع می باشد، از تدریس در موسسات بهزیستی گرفته تا تهیه جهیزیه عروسان نیازمند ، از کمک به زلزله زدگان بم گرفته تا یاری خانواده های تحت پوشش و از کمک به درمان بیماران کم بضاعت تا فرهنگ سازی امور خیریه در جامعه.

تاریخچه تحولات موسسه را می توان به سه بخش تقسیم نمود:

  • 1381 – 1376: نقطه شروع فعالیتهای این موسسه از انجمن کمک و همدردی شبکه کامپیوتری اطلاع رسانی پیام است. در این محیط مجازی تعدادی از جوانان تصمیم به تاسیس یک گروه خیریه تحت عنوان انجمن کمک و همدردی شبکه پیام گرفتند. فعالیتهای گروه با کمک دوستان و اعضا شبکه در گذر زمان با برگزاری برنامه های درآمدزای فرهنگی مانند شب شعر یا بازدید از مراکز بهزیستی و جمع آوری کمکهای مردمی وسعت بیشتری گرفت. برگزاری 3 شب شعر خیریه (تحت عنوان ترنم خیال)، بازارچه های خیریه، جشنهای آغاز سال تحصیلی، جمع آوری کمکهای مردمی و حضور در مراکز بهزیستی از جمله برنامه های این دوران تاریخچه پیام امید است. گروه در دوره زمانی مذکور به شکل غیر رسمی و کاملا متناسب با روابط دوستانه اعضا مدیریت شد. روندی که در آینده نیز به عنوان فرهنگ سازمانی پیام امید به وجود آمد. هیات امنا توسط اعضا شبکه انتخاب شده و امور را با کمک مسئولین و اعضا شبکه به جلو می بردند. در سال 1381 و با تعطیلی شبکه پیام، اعضا انجمن کمک و همدردی که نمی توانستند فعالیتهای خیریه را به حالت تعلیق درآورند، تصمیم گرفتند که با ثبت موسسه ای نه تنها امور عمومی فعلی را گسترش دهند بلکه دامنه بزرگتری را برای گروه خود ترسیم نمایند.
  • 1385 – 1381: در سال 1381 هیات امنای انجمن کمک و همدردی تصمیم به ثبت موسسه در یک سازمان رسمی کشور و گسترش فعالیتهای پیشین گرفت. از این رو با توجه تحقیقات صورت گرفته سازمان ملی جوانان به عنوان نهادی جهت ثبت موسسه انتخاب شد. اعتبار نامه فعالیت موسسه که از این پس با نام پیام امید شناخته می شد، در سال ابتدای سال 1382 صادر و داستان پیام امید وارد فصل جدیدی شد. در این دوره زمانی فعالیتهای موسسه شکل گسترده تری به خود گرفتند. موسسه نسبت به تعدادی از خانواده های نیازمند و فرزندان بهزیستی مسئولیتی قابل توجه به وجود آورد. پیام امید دیگر یک گروه دوستانه نبود. سازمانی جدی که به عنوان یکی از سازمانهای غیر دولتی برگزیده سازمان ملی جوانان مطرح شده است، نمی تواند همچون گذشته و به شکل دوستانه اداره شود. هر ساله با برگزاری مجمع عمومی و توسط اعضا شورای مرکزی جهت پیشبرد برنامه های پیام امید انتخاب می شدند. این گروه با همکاری اعضا موسسه و در قالب گروههای اجرایی و با استفاده از مزایای روحیه و کار تیمی مسیر پیش رو را طی می کنند.با توجه به گسترش فعالیتهای موسسه و نیاز به ساختار حقوقی توانمندتر جهت اداره موسسه، شورای مرکزی تصویب کرد که شرایط ثبت در وزارت کشور و سازمان ثبت تحت عنوان یک موسسه خیریه صورت گیرد.
  • از 1385 تاکنون: در بهمن ماه سال 1385 پیام امید موفق به اخذ اعتبارنامه از وزارت کشور تحت عنوان موسسه خیریه گردید. بدین شکل فعالیتهای حقوقی و مالی موسسه امکان توفیق بیشتری را کسب کردند. موسسه پیام امید از این پس توسط هیات مدیره ای که همه ساله توسط هیات امنا انتخاب می گردند، اداره می گردد. پیام امید با آنکه نزدیک به 24 سال فعالیت در زمینه امور خیریه را در کارنامه خود ثبت نموده است، اما همچنان جوان، شاداب و امیدوار به آینده ای زیبا افقهای پیش رو را در می نوردد شاید آنکه لبخندی بر گوشه لبان مردمان فردا و کودکان امروز خلق نماید …

پلتفرم کرادفاندینگ پیام امید چیست ؟

پیام امید وب سایتی است که کمک های مردمی را به نیازمندان واقعی اعطا می کند. این کار از طریق براه انداختن کمپین های کمک رسانی فراهم می شود. خیرین و کاربران می توانند کمپین های کمک رسانی را مشاهده کنند و با حمایت خود در تحقق هدف هر کمپین پیام امید سهیم باشند. حمایت شما از پیام امید به معنی پیوستن به جمعیت خیرین پیام امید است. ما کمپین های کمک رسانی را با موضوعات مختلفی که در سطح جامعه با آنها درگیر هستیم طبقه بندی کرده ایم.

چگونگی فعالیت پیام امید:

کارشناسان پیام امید با نهایت دقت و تحقیقات کافی، کمپین های خیریه ای سراسر ایران را که به وب سایت پیام امید از طریق کاربران و موسسات خیریه مختلف معرفی می شوند، بررسی می کند. سپس با تایید گروه متخصصین، هر کمیپن، که مبلغ هدف و زمان پایان مشخص دارد، در سایت پیام امید قرار میگیرد و خیرین و اعضای وب سایت می توانند با واریز کمک های خود از آن حمایت کنند. سپس در صورت موفقیت کمپین در زمان مشخص شده، مجریان آن موظف هستند پس از دریافت سرمایه مورد نیاز خود و اجرای پروژه، گزارش آن را برای شفاف‌سازی در اختیار پیام امید قرار دهند تا علاوه بر شفافیت مالی خیرین از وضعیت حمایت خود آگاه شوند.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

amam

موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان

امور فرهنگی و تبلیغی و انفاق و خدمات رسانی

سایر موارد

kurdoatan

حمایت از بیماران دیابتی استان کردستان

حمایتی1

وزارت کشور

saqz

موسسه خیریه سبحان

امور خیریه

سازمان بهزیستی