موسسه خیریه محک

کودکان مبتلا به سرطان

file_995-500x500

مؤسسهٔ خیریهٔ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان نام مؤسسه‌ای خیریه‌ای است که در سال 1370 با هدف اصلی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها در تهران توسط سعیده قدس تأسیس شد. این مؤسسه به کودکانی که تا سقف 16 سال سن دارند کمک می‌کند.

نحوه تأسیس موسسه خیریه محک:

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک در سال 1370 با شماره 6567 به ثبت رسید. ایده اولیه تاسیس محک توسط سعیده قدس (بنیان‌گذار محک) با آگاهی از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به واسطه بیماری فرزندش صورت گرفت. از همان ابتدا با گردهم آمدن گروهی از خیران داوطلب فعالیت محک در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی انجام می‌گرفت. همزمان با فعالیت‌های مددکاری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی مقدمات ثبت محک از سال 68 آغاز شد.

بنیانگذاران اولیه براین باور بودند که یک موسسه نمی‌تواند تنها با اتکا به شخص و یا گروه محدودی از یاواران این راه را طی کند بنابراین در سال 1370 محک به ثبت رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع‌تری برای حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان بهره گیرد و دامنه حمایت های خود را در سطح ایران گسترش دهد.

نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه می‌باشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و لوگوی محک طرح برگ است که نماد حیات و زندگی است و برروی آن کودک و خانواده‌اش امیدوارانه ایستاده‌اند.

محک از همان ابتدا با جلب کمک‌های مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیت‌های داوطلبانه اداره می‌گردید. برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت درجمع یاوران محک از روش‌های جلب کمک‌های مردمی در محک بوده است. موسسه “محک” توانست ظرف کمتر از یک دهه با بهره‌گیری از اعتماد و حمایت‌های آحاد مردم و سخت کوشی اعضاء داوطلب و اعمال روش‌های علمی و تخصصی در مراقبت‌های ویژه از بیماران و خانواده‌های آنان در کنار پیشرفت‌های علم پزشکی آمار بهبود را تحت تاثیر قرار دهد. محک همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌ها در تلاش است که آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد.

فعالیت های موسسه خیریه محک:

فعالیت محک، انجام امور خیریه در زمینه‌های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می‌باشد. محک تبلوری از ایفایی نقش مشارکت مردمی در جامعه است که در بخش اول اساسی‌ترین شعار محک یعنی ” ما را یاری دهید و از ما یاری بخواهید ” بر آن تصریح شده است.

می‌توان این فعالیت‌های را به سه بخش خیریه – درمان- تحقیقات تقسیم کرد.

محک در بخش خیریه با کمک‌های مردمی توانسته تا پایان سال 98 بیش از 35000 کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد. در بخش درمان با بهره‌گیری از پزشکان برجسته و متبحر در بیمارستان فوق تخصصی محک پروتکل‌های درمانی را برای کودکان تعیین می‌نماید و همچنین مشاوره‌های درمانی نیز ارائه می‌دهند. در بخش تحقیقات نیز با موسسات مشابه تحقیقاتی داخلی و خارجی (انستیو گوستاوروسی فرانسه – موسسه تحقیقاتی رویان – موسسه تحقیقاتی ابن سینا – انستیتو کانسر تهران) فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

amam

موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان

امور فرهنگی و تبلیغی و انفاق و خدمات رسانی

سایر موارد

kurdoatan

حمایت از بیماران دیابتی استان کردستان

حمایتی1

وزارت کشور

saqz

موسسه خیریه سبحان

امور خیریه

سازمان بهزیستی