موسسه خیریه سبحان

امور خیریه

saqz

ماموریت سازمانی موسسه خیریه سبحان سقز:

برانگیختن امید به زندگی و حمایت از ایتام و نیازمندان بدون محدودیت سن، ملیت، مذهب، جنسیت

حوزه اصلی فعالیت:

  • نیکوکاری و امور خیریه

زیرحوزه نیکوکاری و امور خیریه:

  • نیازهای معیشتی
  • حمایت از ایتام
  • جهیزیه و ازدواج
  • کمک هزینه درمان
  • مناطق کم برخوردار
  • عمران و توسعه

خدمات موسسه خیریه سبحان:

  • توانمند سازی مددجویان: هدف موسسه خیریه سبحان توانمند سازی مددجویان تحت پوشش است.کمک کردن به یک مددجو به صورت کمکهای دوره ای یا نقدی شاید به عنوان یک مسکن موقت بتواند بخشی از نیازهایش را برطرف نماید اما توانمند سازی مددجویان و کارآفرینی برای آنان از یک طرف باعث بالارفتن اعتماد به نفس فرد شده و از طرف دیگر عزت نفس مددجو را بهبود می بخشد. بنابراین اعضای هیئت مدیره تمام تلاش خود را در این جهت صرف خواهد نمود. برگزاری کلاسهای مختلف حرفه آموزی از جمله خیاطی، ملیله دوزی و … و یا خرید وسایل انجام این فعالیتها و در اختیار قراردادن این تجهیزات به صورت موقت یا دائم، باعث شروع فعالیت و توانمند سازی مددجویان خواهد شد.
  • پرداخت هزینه های درمانی: موسسه خیریه سبحان سقز، طی فعالیت چندین ساله خویش، توانسته است با حمایتهای مالی و غیر مالی خیرین سطح شهر، بخش قابل توجهی از نیازهای درمانی بیماران را به هر طریق ممکن برآورده نماید.

این اقدامات شامل موارد زیر است:

1- پرداخت هزینه های درمانی مددجویان تحت پوشش و یا بیمارانی که از طریق معتمدین سطح شهر معرفی شده اند. مؤسسه خیریه سبحان در ازای دریافت فاکتورهای ممهور و معتبر که از جانب پزشکان و یا مراکز درمانی معتبر توسط نیازمندان ارایه می شود، کلیه هزینه های درمانی و یا بخشی از آن را به تناسب وضع مالی مؤسسه به نیازمندان پرداخت می نماید.

2- معرفی مددجویان تحت پوشش مؤسسه و یا افراد نیازمندی که توسط تیم تحقیق مؤسسه، مستحق کمک شناخته شده اند و صحت و سقم نیاز آنان محرز گشته است، به مراکز درمانی (از جمله بیمارستانها، درمانگاهها، مطب پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاهها، سنوگرافیها). در این مورد، با توجه به هماهنگی لازم که پیشتر با مراکز طرف قرار داد صورت گرفته است، کل هزینه مداوا و درمان گاها کاملا رایگان و گاها با تخفیف قابل توجه برای نیازمندان محاسبه می گردد.

  • ساخت مسکن: موسسه سبحان با جذب کمکهای نقدی، با نظارت خیرین، واحدهای مسکونی را برای آسایش و سکونت فقرا فراهم می نماید.
  • حمایت از خانواده های بی سرپرست: کمک های مسمر نقدی و غیرنقدی شامل خوراک، پوشاک، مسکن، اجاره بها،ودیعه مسکن، پرداخت قبض های گازو برق و…

گرچه هدف اصلی موسسه خیریه سبحان توانمند سازی مددجویان می باشد اما بسیاری از خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست نیاز به کمک مالی مستمر دارند که با همت خیرین محترم موسسه اقدام به ارائه مستمری های نقدی و غیرنقدی می نماید.

  • کمک های مالی مستمر: بعضی از خانواده ها و افراد نیازمند، در جامعه وجود دارند که توان رفع نیازهای ضروری و روزمره خویش را از طریق کسب و کار ندارند. این دسته از افراد یا به دلیل بیماری و معلولیت و یا به دلیل از دست دادن نان آور خانه و عدم وجود حامی صالح و شایسته، از تهیه قوت روزانه نیز عاجزند. طبیعی است که مؤسسه خیریه سبحان سقز با وظیفه شناسی، در شناخت چنین افراد و خانواده هایی کوشیده است و نیازهای آنان را به صورتهای مرسوم و مورد نظر خویش اعم از: کمک نقدی و غیر نقدی به شیوه مستقیم یا غیر مستقیم به آنان رسانیده است و یاری مهربان برای آنان گشته است. این کمکها به تناسب چنین کسانی، با توجه به این که فعلا شرایط کسب و کار و در آمد، در آنان متوقع نیست، به صورت مستمر بوده و ماهیانه به آنان تعلق می گیرد.
  • توزیع سبدهای غذایی: توزیع سبدهای غذایی،شامل کالاهای اساسی به خصوص در مناسبتهایی مانند اعیاد می باشد.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

amam

موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان

امور فرهنگی و تبلیغی و انفاق و خدمات رسانی

سایر موارد

kurdoatan

حمایت از بیماران دیابتی استان کردستان

حمایتی1

وزارت کشور

saqz

موسسه خیریه سبحان

امور خیریه

سازمان بهزیستی